“Una mare li diu a la mestra del seu fill de
tres anys que fa poc que ha començat el nou curs escolar i que per tant, està
en el procés del període d’adaptació, que aquest està ja suficientment adaptat i que considera que
ja pot finalitzar quest període. La mestra li va respondre que, encara que el
nen ja estigués adaptat, era ella la que tenia por i no es sentia còmoda
finalitzant el període d’adaptació abans d’hora, perquè necessitava que les
coses anessin com estaven programades”
Plantejada aquesta activitat, a l’aula hem
intentat fer una anàlisi el més proper a la realitat possible i el primer que
ens ha vingut al cap ha estat la necessitat de fer arribar als pares la
importància d’entendre el concepte d’adaptació com a part fonamental del bon
desenvolupament de l’infant. En aquest sentit, ressaltar els beneficis de
l’adaptació no només per a l’infant individualment sinó com a part del grup.
L’adaptació és molt més que estar a gust. Els vincles que l’infant va a
realitzar comencen a forjar-se ara. És molt important que la família tingui
clar que no deixa l’infant aparcat a una guarderia, sinó que l’acompanyament
que farem al seu fill serà al llarg de tot el curs i en tots els aspectes del
seu desenvolupament. La importància del període d’adaptació és el propi
infant. En aquet sentit no estic d’acord
en que la mestra prioritzi el programa que “ha de seguir” i que eixa sigui la
seva raó per actuar. Vull especificar, que si bé entenc la necessitat de
cenyir-se al guió marcat per l’escola , ja que probablement serà elaborat tres
un estudi exhaustiu i detallat, també és cert que cada infant és un munt i que
aquest hauria de ser flexible i que doni peu a la revisió. Així la mestra
haguera pogut estudiar el cas concret i valorar-ho amb companys per veure quina
és la decisió que més afavoreix a l’infant. Així mateix, l’adaptació de
l’infant inclou que els seus companys, també estiguin adaptats a ell ja que
compartiran el meravellós viatge de l’aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada