divendres, 2 de maig del 2014

Revisem el guió



Açò comença de veres a tenir forma. El dia 11 d'Abril ens tornarem a reunir. Aquesta vegada ferem una trobada per pulir el guió i el resultat va estar el següent:


·      Títol
El tresor d’Es Vedrà
·      Personatges:
a.    2 pirates
b.    3 sargantanes
c.    Polp
d.    Cranc
·      Història
Uns pirates descobreixen el secret dels poders màgics de les sargantanes d’Es Vedrà i decideixen segrestar una d’elles per aprofitar-se d’aquest poder. Aquest segrest serà el motiu per a que tots els amics d’aquesta sargantana treballin en equip per tal de rescatar-la. Una vegada rescatada, capturaran els pirates i els expulsaran del illot.

a.    Escenes:
1.    Els pirates troben una ampolla amb un missatge al qual s’explica que les sargantanes d’Es Vedrà s’il·luminen a la nit per protegir els mariners que naveguen.
2.    Les tres sargantanes i altres animals de la mar descobreixen el vaixell i pensen que es tracta d’un visitant i estan contents i intrigats per aquest esdeveniment.
3.    En arribar la nit els pirates s’apropen a Es Vedrà i segresten a una de les sargantanes, pensant que d’aquesta forma ja tenen el poder de la màgia d’Es Vedrà.
4.    Pel matí el cranc alerta a les sargantanes que no hi havia llum per la nit i que alguna cosa està passant. És en aquest moment quan se n’adonen que falta una d’aquestes i elaboren un pla de rescat.
5.    Duen a terme el pla i aconsegueixen alliberar la sargantana, a més de capturar els pirates.
6.    Celebren el seu treball en equip amb una cançó final.
·      Objectiu final:
L’objectiu final amb el qual ens hem proposat aquesta obra és fomentar la importància del treball cooperatiu i el valor de l’amistat, mitjançant la unió dels nostres personatges.

GUIÓ:
Cangrejo: Wilson
Pulpo: Paco
Lagartijas: Lola, Lili i Lulú.
Piratas: capitán Jack y Rita.
ESCENA 1 (PRESENTACIÓ DELS PIRATES)
-       Cançó dels pirates del caribe de fons
-       Ana i Delia dins del vaixell
-       Rita: mira Jack, una ampolla amb un missatge (amb un ullera)
-       Jack: on és? Tal volta conté el mapa d’un tresor!
-       Rita: anem a agafar-la! M’encanta saquejar! (obrin l’ampolla i veuen el missatge).
-       Rita i Jack: siii! és el mapa del tresor d’es Vedrà.
-       Jack: diu que tenim que capturar les sargantanes guardianes, anem a captura una i ens dirà on està el tresor.
-       Rita: anem cap allà!

Cançó:
Som els pirates hou, hou hou!! (bis)
Amb el vaixell més terrible de l’era
Solquem la mar cercant tresors
Posen la bandera amb la calavera
I quan hi ha tresors, ens tornem bojos!

Cançó de jack:
Jo soc el pirata
Escena 2.
(Mentre els pirates estan cantant el polp  els veu i està voleitant  i tot sorpès)
Els pirates se’n van.
-       Paco: wauuu!!! He vist i un pirata!! Tota la meva vida somiant i contant històries de pirates i ara conec ja uns pirates de veritat, wauuuu!!

Cançó
Jo som Paco el polp  el més xulo del mar
M’agrada investigar i explorar tots els racons
Somio en viatjar i contar mil històries
Jo som Paco el polp el més xulo de la mar.

Paco: vaig a contar el que he vist als meus amics.

Escena 3
   Les sargantanes apareixen en l’escenari fent rialles i còmplices entre elles.
-       Lili: aquesta nit meravellosa! Es vedrà estava tant polida!
-       Lola: si mi arma, però quina calor he passat! He tret el meu ventall.
-       Lulú: aii Lola!! Tu sempre tan flamenca, mireu quina falda més xula porto avui.

Apareix Paco el polp
-       Paco: sargantanes!! (molt alterat) he vist un vaixell pirata!!
-       Lili: ja està Paco contant històries
-       Lola: pirates! Segur que hi ha algun pirata guapo!
-       Lulú: guapo? Tots els pirates són dolents.
-       Paco: no se perquè no hem creieu.  Vosaltres els heu vist a k si?(als infants i se’n va tot trist).
-       Lola: aquest Paco!! (tots riuen)
Canço:
Som les sargantanes més divertides d’aquest lloc
Ens agrada molt ens agrada molt xafardejar, premen
El sol pel matí però en arribar la nit hem d’il·luminar es vedrà (bis)
Se’n van les sargantanes i Silvia es queda prenent en sol. Apareixen els pirates, amb percussió pel passadís.
-       Jack: mira Rita agafem, aquella sargantana!! (entierro marionetes).
Totes dues capturen a Silvia mentre aquesta demana ajuda.
-       Jack i Rita: ja tenim el tresor!!
 (lliguen  a la sargantana en el vaixell)
Escena 4
-       Apareix el crac Wilson
-       Heu escoltat alguna cosa? (als infants)
Cançó Wilson
Wilson, Wilson és el meu nom
Soc un cranc i ho sap tothom
Visc davora d’es vedrà
jo soc un cranc i se nadar
tinc dos pinces per fer clic i clac
i em serveixen per menjar
tinc dos pinces per fer clic i clac
i em  serveixen per ballar.
(es fa de dia).
Escena 5
(fondo cançó amanecer)
Apareixen dos sargantanes despertant-se i el polp.
-       Lulú: bon dia!
-       Lola: bon dia!
-       Paco: bon dia sargantanes! Heu dormint bé? Aquí falta algú!! On està na Lili??
-       Lulú: ha ocorregut alguna desgràcia.
-       Lola: una desgracia!!!
(totes dues corrent per l’escenari)
-       Paco: segur que és cosa dels pirates!! Ara que??
Totes amb les cares molt tristes?
-       Apareix Wilson: ey!! Sargantanes! Què són aquestes cares tant tristes? Ara que penso, per què no s’ha il·luminat es vedrà aquesta nit?
-       Lola i lulu: una desgràcia! Una desgràcia!
-       Paco: els pirates se l’han emportat.
-       Wilson: amics! Relaxeu-vos! No pot estar molt lluny
-       Lulu: desgracia! Desgràcia!
-       Wilson: segur que tots junts podem, rescatar-la tinc una idea (tots en cercle)
Wilson i Paco se’n van
Escena 7
Cançó de les sargantanes 2.
-       Lili:  tota sola jo estic, trista i derrotada però estic segura que em vindran a rescatar.
-       Lola: els pirates voldran el tresor d’es vedrà
-       Lulu: però el que no saben és que no el tindran
-       Lili:  jo vull tornar, il·luminar es vedrà.
-       Lili, lola i lulu: és el nostre tresor de l’illa i no se’l emportaran
Escena 8
Apareixen paco i Wilson amb música de fons de Indiana jones. (canten)
Cançó Paco i Wilson????
-       Wilson:  ja estem llestos!
-       Paco: això si que és una aventura i de pirates!!
-       Wilson: vinga anem!
-       Lola: si el pirata és guapo el porteu per a mi i em casaré amb ell.
-       Lulu: que desgràcia!! Que desgràcia!!
-       Lola:  ai xiquilla però que et passa?
-       Lulu: desgràcia perquè no sé què posar-me.

Escena 9
Paco i Wilson se’n van al vaixell nadant i cantant una caçó



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada